Vähivastasest kiiritus- ja keemiaravist tingitud kõhulahtisus

Main Article Content

Jana Jaal
Klaarika Liivat

Abstract

Kiiritus- ja keemiaravi põhjustavad kasvajavastase efekti kõrval hulgaliselt kõrvaltoimeid erinevates haigusvabades kudedes ja elundites. Raskete kõrvaltoimete tekkimisel võib halveneda patsiendi ravitaluvus ning elukvaliteet, mille tõttu tuleb tihti vähivastane ravi edasi lükata või katkestada. Üheks sagedaseks vaagnapiirkonna kiiritusravi ja süsteemse keemiaravi kõrvaltoimeks on ravi ajal tekkiv äge kõhulahtisus. Ülevaateartiklis on käsitletudki seda kõrvaltoimet ning toodud välja vähiravist tingitud kõhulahtisuse esinemissagedus, patogenees ning sümptomid. Samuti on kirjeldatud selle kõrvaltoime diagnoosimise probleeme ning antud ülevaade dieedisoovitustest ja kõhulahtisuse medikamentoossest ravist. Ainult patsiendi teadlikkuse suurendamisega, usaldusliku suhte loomisega patsiendi ja meditsiinipersonali vahel ning õigeaegse probleemi avastamise ja raviga on võimalik kiiritus- ja keemiaravist tingitud kõhulahtisust ära hoida ja leevendada.

Eesti Arst 2009; 88(12):821−829

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Jaal, J., & Liivat, K. (2009). Vähivastasest kiiritus- ja keemiaravist tingitud kõhulahtisus . Eesti Arst. https://doi.org/10.15157/ea.v0i0.10462
Section
ÜLEVAADE

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>