Toksiline parkinsonism psühhostimulanti süstivatel noortel narkomaanidel

Main Article Content

Katrin Sikk
Sulev Haldre
Sten-Magnus Aquilonius
Pille Taba

Abstract

Ülevaates on kirjeldatud toksilist parkinsonistlikku sündroomi patsientidel, kes süstivad Sudafedist (pseudoefedriinist) valmistatud lahust, mis lisaks psühhostimulant efedroonile (metkatinoon) sisaldab kõrvalproduktina suures hulgas mangaani. Peamisteks sümptomiteks on tasakaalu-, kõnnaku- ja kõnehäired, jäsemete düstooniad ning bradükineesia. Toksilise ekstrapüramidaalse sündroomi kliiniline pilt sarnaneb manganismiga, mida on varem kirjeldatud mangaani kroonilise inhalatsiooni tagajärjel tööstustöölistel. Efedrooni sisaldava isevalmistatud segu tarvitamine on oluline parkinsonistliku sündroomi tekkepõhjus noortel narkomaanidel. Eesti Arst 2013; 92(6):320–324

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sikk, K., Haldre, S., Aquilonius, S.-M., & Taba, P. (2013). Toksiline parkinsonism psühhostimulanti süstivatel noortel narkomaanidel . Eesti Arst. https://doi.org/10.15157/ea.v0i0.11451
Section
ÜLEVAADE