Poppers’i põhjustatud makulopaatia. Haigusjuhu kirjeldus

Main Article Content

Anne Sulg
Kalev Nõupuu

Abstract

Poppers on slängitermin inhaleeritavate nitritite kohta, mida kasutatakse pilvesolekutunde saavutamiseks ja seksuaalnaudingu suurendamiseks. Ühendid on lühitoimelised vasodilataatorid, mida algupäraselt on kasutatud südame isheemiatõve raviks, kuid 1970ndatel hakanud levima kui nn klubiained. Üldiselt arvatakse, et tegemist on suhteliselt ohutute ainetega, mille tarvitamisel pikaaegsed kõrvaltoimed puuduvad, kuid üha rohkem on kirjeldatud aine tarvitajatel kõrvaltoimena tekkinud kollatähni kahjustust ehk makulopaatiat. Artiklis on kirjeldatud 40aastase mehe haigusjuhtu ning antud ülevaade poppers’i toksilisest makulopaatiast.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sulg, A., & Nõupuu, K. (2020). Poppers’i põhjustatud makulopaatia. Haigusjuhu kirjeldus. Eesti Arst. Retrieved from http://ojs.utlib.ee/index.php/EA/article/view/16683
Section
HAIGUSJUHT

Most read articles by the same author(s)