Eessõna

  • Äli Leijen
  • Rain Mikser
  • Edgar Krull

Kokkuvõte

Uus EHA erinumber keskendub õpetaja professionaalsuse ja professionaalse arengu temaatikale. Tänapäeval oodatakse professionaalidelt järjepidevat teadmiste ja oskuste uuendamist. See on muutnud arusaama sellest, kes on professionaal. Minevikus oli paljudes valdkondades võimalik omandada peamised erialaoskused ja -teadmised esmaõppe käigus ning pidev erialane enesetäiendamine ei olnud tingimata vajalik. Tänapäeval ei ole selline teguviis enam võimalik. Eeldatakse, et iga professionaal, ka õpetaja, täiendab end kogu ametiaja jooksul. Erinumbri keskmes on ühelt poolt üks konkreetne teema Eesti õpetajate töös – kaasava hariduse põhimõtete tähenduslik rakendamine Eesti kontekstis – ja teiselt poolt märksa laiemad küsimused seoses õpetaja professionaalsuse ja professionaalse arenguga.

Allalaadimisi

Andmeid allalaadimiseks pole.

Viited

Darling-Hammond, L. (1999). Reshaping teaching policy, preparation and practice: Influences on the National Board for Teaching Professional Standards. Washington, DC: AACTE Publications. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED432570.pdf

Mikser, R., Kärner, A., & Krull, E. (2016) Enhancing teachers’ curriculum ownership via teacher engagement in state-based curriculum-making: the Estonian case. Journal of Curriculum Studies, 48(6), 833–855. https://doi.org/10.1080/00220272.2016.1186742

Pedaste, M., Leijen, Ä., Poom-Valickis, K., & Eisenschmidt, E. (2019). Teacher professional standards to support teacher quality and learning in Estonia. European Journal of Education, 54(3), 389–399. https://doi.org/10.1111/ejed.12346

Sachs, J. (2003). Teacher professional standards: Controlling or developing teaching? Teachers and Teaching, 9, 175–186. https://doi.org/10.1080/13540600309373

Simons, R.- R.-J., Ruijters, M. C. P. (2014). The real professional is a learning professional. In S. Billett, C. Harteis, & H. Gruber (Eds.), International handbook of research in professional and practice-based learning. Dordrecht, Springer: Springer International Handbooks of Education. https://doi.org/10.1007/978-94-017-8902-8_35

Westbury, I. (2008) Making Curricula: Why do states make curricula, and how? In: F. M. Connelly, M. F. He and J. Phillion (eds), The Sage handbook of curriculum and instruction. (Thousand Oaks, CA: Sage), 45–65.

Avaldatud
2020-05-01
Kuis viidata
Leijen, Äli, Mikser, R., & Krull, E. (2020). Eessõna. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 8(1), 1-4. https://doi.org/10.12697/eha.2020.8.1.01
Rubriik
Eessõna / Preface