Preface
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2022.10.1.01Abstract
Eesti Haridusteaduste Ajakirja kuuenda vabanumbri artikleid ühendavaks märksõnaks kujunes koostöö. See on fookuses kõigis haridusvaldkonda suunavates dokumentides, olgu need õppekavad, kutsestandardid või valdkonna arengukavad. Selles vabanumbris antakse seitsmes artiklis ülevaade tehtud uuringutest, mis on mitmekesised nii valimite kui ka uuringutes kasutatud metoodikate poolest. Kolmes esimeses artiklis on juttu lasteaias ja üldhariduskoolis tehtavast, käsitledes erivajadustega laste õpetamist, kiusamisega toimetulekut ja laste üldpädevusi. Neli artiklit aga keskenduvad kõrgkooli kontekstile. Tutvustatakse kutseõpetajakoolituse üliõpilaste toetamist e-portfoolioga, õpetajakoolituse üliõpilaste neuromüüte, õppejõudude ja üliõpilaste arusaamu tagasisidest ning noorte õppejõudude ametialast enesemääratlust. Vabanumbri lõpus tutvustab Jaan Kõrgesaar Anastasiou, Gregory ja Kauffmani koostatud hariduspeatükki teoses "Commentary on the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities".
Downloads
References
Haridusvaldkonna arengukava 2021–2035 (2021). Haridus- ja Teadusministeerium. Külastatud aadressil haridusvaldkonna_arengukava_2035_29.10.2020_riigikokku_0.pdf (hm.ee).
Tamm, A., & Jõgi, L. (2019). Eessõna. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 7(1), 1–6. https://doi.org/10.12697/eha.2019.7.1.01
Kivirand, T., Leijen, Ä., Lepp, L., & Malva, L. (2020). Kaasava hariduse tähendus ja tõhusa rakendamise tegurid Eesti kontekstis: Õpetajaid koolitavate või nõustavate spetsialistide vaade. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 8(1), 48–71. https://doi.org/10.12697/eha.2020.8.1.03
Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava (2008/2011). Riigi Teataja I, 23, 152. Külastatud aadressil https://www.riigiteataja.ee/akt/13351772?leiaKehtiv.
Koolieelse lasteasutuse seadus (1999/2018). Riigi Teataja I, 27, 387. Külastatud aadressil https://www.riigiteataja.ee/akt/122012018006?leiaKehtiv.
Kutsestandard. Kutseõpetaja, tase 6. (2020). Sihtasutus Kutsekoda. Külastatud aadressil https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid/exportPdf/10822306/.
Kutsestandard. Õpetaja, tase 6. (2020). Sihtasutus Kutsekoda. Külastatud aadressil https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid/exportPdf/10824210/.
Kutsestandard. Õpetaja, tase 7. (2020). Sihtasutus Kutsekoda. Külastatud aadressil https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid/vaata/10824233.
Kõrgharidusseadus (2019). Riigi Teataja I, 19.03.2019, 12. Külastatud aadressil https://www.riigiteataja.ee/akt/119032019012?leiaKehtiv.
Löfström, E., Remmik, M., & Õun, T. (2016). Eessõna. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 4(1), 1–5. https://doi.org/10.12697/eha.2016.4.1.01
Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus (2010/2021). Riigi Teataja I, 41, 240. Külastatud aadressil https://www.riigiteataja.ee/akt/13332410?leiaKehtiv.
Põhikooli riiklik õppekava (2011/2021). Riigi Teataja I, 14.01.2011, 1. Külastatud aadressil https://www.riigiteataja.ee/akt/129082014020?leiaKehtiv.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors who publish in Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education agree to the following terms:
- This journal provides immediate open access to its content. All the articles are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License.
- Authors grant the journal right of (1) first publication and distribution of the article, (2) making it available to public, (3) public presentation.
- Authors have the right to enter into separate contractual arrangements for posting the article to an institutional repository or publish it in a book with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted to post citations from their work online (e.g. on their website) with an acknowledgement of its initial publication in this journal (see Open Access).