Reumaliin: inimeste reumatoloogiaalane nõustamine ja selle rakendamise kogemus
DOI:
https://doi.org/10.15157/ea.v0i0.9396Keywords:
telefoninõustamine, elukvaliteet, tugi-liikumisaparaadi vaevusedAbstract
Meditsiinialane telefoninõustamine on inimestele vajalik ja huvipakkuv teenus. TÜ Kliinikumi sisekliinikus käivitus 2001. aastal projekt “Reumaliin” kogu Eesti rahva reumatoloogiaalaseks nõustamiseks. Selle projekti esimese tööaasta kogemused näitavad, et telefoninõustamine vähendab ambulatoorsete visiitide hulka, aitab kokku hoida spetsialisti tööaega ning on patsiendile kiireks ja efektiivseks võimaluseks saada oma probleemidele lahendus juhtudel, kui ei ole vaja spetsiifilist reumatoloogiaalast konsultatsiooni. Reumaliini töökogemus tõi esile telefoninõustamise raamjuhiste väljatöötamise vajalikkuse tulevikus. Eesti Arst 2002; 81 (11): 718–721Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Pärast artikli avaldamist Eesti Arsti paber- või elektroonilises versioonis lähevad sellega seotud varalised õigused kooskõlas Eesti ja rahvusvaheliste autoriõiguse põhimõtetega üle ajakirjale. Kokkuleppe kohaselt kuuluvad uuringuartiklite, ülevaadete ja haigusjuhtude varalised õigused Eesti Arstide Liidule ning teiste Eesti Arstis avaldatud materjalide varalised õigused nii Eesti Arstide Liidule kui ka ajakirja välja andvale osaühingule Celsius Healthcare. Ajakiri sõlmib iga autoriga õiguste ülemineku kohta kirjaliku kokkuleppe. Kui avaldatud artikli koopiat kasutatakse mittetulunduslikul eesmärgil, näiteks õppetöös või lisatakse see väitekirja, siis ei ole kirjastajalt selle kasutusloa küsimine tarvilik. Kui autorid on kasutanud oma töödes mujal avaldatud materjali (fotod, joonised jms), siis tuleb selle Eesti Arstis avaldamiseks saada luba materjali kasutusõiguse omanikult.
Algupäraste uuringute, ülevaate- ja koolitusartiklite ning haigusjuhtude kirjelduste autorid peavad oma kaastöös alati esitama võimaliku huvikonflikti deklaratsiooni. Muud tüüpi kaastööde korral võib ajakirja toimetus seda autoritelt täiendavalt küsida ja avaldamisel artiklile lisada.
Avaldamisel lisatakse artiklile selle esmase toimetusse saabumise, avaldamisotsuse ja internetis avaldamise kuupäev.