Kristlike koolide roll liberaalses ühiskonnas Eesti näitel

Authors

  • Triin Käpp

Keywords:

kristlik haridus, väärtuskasvatus, religiooniõpe

Abstract

Käesolev artikkel küsib, milline võiks olla ja peaks olema kristlike koolide roll Eestis kui sekulaarses ühiskonnas. Teema aktuaalsuse rõhutamiseks ning avarama vaate saamiseks vaadeldakse kõrvale näiteid kahest Euroopa riigist – Belgiast ja Suurbritanniast –, mis toovad välja huvitavaid nüansse, kui sarnased võivad olla probleemid sõltumata riiklikust ja religioossest ajaloolisest taustast. Seejärel keskendub artikkel Eesti situatsioonile, lähtudes 2015. aastal Eesti Kirikute Nõukogu tellimusel ja uuringufirma SaarPoll läbiviidud uuringu „Elust, usust ja usuelust 2015“ tulemustest ning autori intervjuudest Eesti kristlike koolide juhtkondadega.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Altnurme, Lea. 2016. „Asenduskristlus“. Kuhu lähed, Maarjamaa? Quo vadis Terra Mariana?, toim. Eerik Jõks. Tallinn: Eesti Kirikute Nõukogu.

Burtonwood, Neil. 2003. „Social Cohesion, Autonomy and the Liberal Defence of Faith Schools“. Journal of Philosophy of Education. https://doi.org/10.1111/1467-9752.00336.

Cairns, Jo; Roy Gardner; Denis Lawton. 2004. Faith Schools | Consensus or Conflict? London: Routledge.

Dagovitz, Alan. 2004. „When choice does not matter: Political liberalism, religion and the faith school debate“. Journal of Philosophy of Education. https://doi.org/10.1111/j.0309-8249.2004.00373.x.

Davie, Grace. 2010. „Vicarious Religion: A Response“. Journal of Contemporary Religion 25 (May): 261–66. https://doi.org/10.1080/13537901003750944.

Elust, usust, usuelust. 2015. SaarPoll.

Franken, Leni. 2016. „In Favor of a Shift, Against Elimination: The Future of RE in Catholic Schools in XXI Century Belgium“. Usuteaduslik Ajakiri 1/2016 (69): 13.

Gagliarducci, Andrea. 2016. „Are religious teachers being eradicated from Belgian schools?“ Catholic News Agency, 13. juuli 2016. https://www.catholicnewsagency.com/news/are-religious-teachers-being-eradicated-from-belgian-schools-15877.

Jackson, Robert. 2003. „Should the State Fund Faith Based Schools? A Review of the Arguments“. British Journal of Religious Education 25 (2): 89–102. https://doi.org/10.1080/0141620030250202.

Jong, Johan de, Ger Snik. 2002. „Why Should States Fund Denominational Schools ?“ Journal of Philosophy of Education 36 (4): 573–87.

Maasoo, Kai. 2015. „Elust, usust ja usuelust 2015“. Religioonisotsioloogilise uuringu “Elust, usust ja usuelust 2015” tulemuste esmatutvustus, juuni 15. http://www.saarpoll.ee/UserFiles/File/Elus,%20usust%20ja%20usuelust_2015_ESITLUS_FINAL.pdf.

Perry, Michael J. 2010. The Political Morality of Liberal Democracy. Cambridge University Press.

Seadused

Põhikooli riiklik õppekava

Erakooliseadus

Veebilehed

Haridus- ja teadusministeerium. 2016/2017. õppeaasta arvudes. https://www.hm.ee/sites/default/files/2016-2017-oppeaasta_arvudes.pdf 2.05.2017

Eesti Kirikute Nõukogu koduleht http://ekn.ee/inc.toovaldkond.php?leht=T%F6%F6valdkonnad&alamleht=RELIGIOONISOTSIOLOOGIA&id_toovaldkond=6 29.05.2017

Eesti Kristlike Erakoolide koduleht http://www.kristlik.edu.ee/new/kool/ 27.03.2017

Westminster Faith Debates http://faithdebates.org.uk/debates/2012-debates/religion-and-public-life/richard-dawkins-faith-in-schools/# 27.03.2017;

Küsitlused

Eesti Kirikute Nõukogu tellitud küsitlus „Elust, usust, usuelust“. 2015. Teostaja: SaarPoll OÜ.

Autori läbiviidud küsitlus:

J1–J6: kuue kooli juhtkondadega läbiviidud intervjuud, sügis 2015 – kevad 2017;

LV1–LV6: kuue kooli lapsevanematega läbiviidud küsitlus, sügis 2015

Published

2018-06-01

How to Cite

Käpp, Triin. 2018. “Kristlike Koolide Roll Liberaalses ühiskonnas Eesti näitel”. Usuteaduslik Ajakiri 73 (2):89-111. https://ojs.utlib.ee/index.php/UA/article/view/23205.

Issue

Section

Artiklid / Articles