Beyond the text: Analyzing ethical and ecological play in interactive crisis narratives
DOI:
https://doi.org/10.12697/jeful.2025.16.1.03Keywords:
game studies, ecocriticism, preferred play, ecological play, ethical play, ergodic media, interactivity, methodology, mängu-uuringud, ökokriitika, eelistatud mänguviis, ökoloogi line mänguviis, eetiline mänguviis, ergoodiline meedia, interaktiivsus, metodoloogiaAbstract
When analyzing ethics and ideologies in crisis narratives, literature and film traditionally rely on a fixed textual basis. Interactive and ergodic media, however, often highlight choices to teach the player ethical behavior. This article poses the question of how to identify the ecological messages taught by interactive and ergodic media. To answer this question, I define markers of ecological play by combining existing methodologies with an ecocritical approach. For that I analyze two games, Against the Storm (2024) and Terra Nil (2023), both of which feature minimal traditional storytelling. I draw upon my previous work on analyzing ergodic media, preferred playing specifically, and combine this with recent studies on ecocriticism and games. These markers of ecological play can be applied to other forms of interactive storytelling.
Kokkuvõte. Marie-Luise Meier: Tekstis sügavamale: eetilise ja ökoloogilise mänguviisi analüüs interaktiivsetes kriisinarratiivides. Kriisi narratiivides eetikat ja ideoloogiaid analüüsides lähtuvad kirjandus ja filmindus tavaliselt kindlast tekstilisest alusest. Interaktiivne meedia ja ergoodiline meedia kasutavad aga sageli valikute tegemist, et õpetada mängijale eetilist käitumist. Artiklis uurin, kuidas tuvastada neid ökoloogilisi sõnumeid, mida edastavad interaktiivne ja ergoodiline meedia. Selleks määratlen ökoloogilise mänguviisi (ingl ecological play) markerid, ühendades olemasolevad metodoloogiad ökokriitilise lähenemisega. Analüüsin kahte mängu – „Against the Storm“ (2024) ja „Terra Nil“ (2023) –, mis kasutavad tavapärast loojutustamist mini maalselt. Analüüsimeetod on eelistatud mänguviis (ingl preferred playing), mille valkul tuginesin oma varasemale teadustööle, kus uurisin, kuidas analüüsida ergoodilist meediat. Kombineerin eelistatud mänguviisi hiljutiste öko kriitiliste ja mängu-uuringutega. Tuvastatud ökoloogilise mänguviisi markereid saab edaspidi rakendada teistele interaktiivsetele lugudele.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Marie-Luise Meier

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.