Curriculum development in (information)technology-oriented field

Authors

  • Enno Lend
  • Kati Kukk
  • Oliver Kallas

DOI:

https://doi.org/10.12697/eha.2024.12.1.06

Keywords:

curriculum, digital learning, technology innovation, Carpe Diem

Abstract

Õppekavade käsitlus on olnud ajas kiiresti muutuv, ühest ja domineerivat paradigmat pole selles valdkonnas tekkinud. Selles artiklis käsitletakse logistika- ja transpordijuhtimise valdkonna õppekava arenguaspekte, lähtudes selle väljundipõhisusest ja interaktsioonist tehnoloogia arenguga. Tehnoloogiarikka valdkonna õppekavade nüüdisaja õpiväljundid haakuvad digitaliseeritud logistika- ja transpordijuhtimise keskkonna arengutrendidega. Seega hõlmavad õpiväljundid traditsioonilise kõrval lisaks inim-masin- ja masin-masin-suhtlemise valdkonda. Kuidas aga määratleda subjekti juhitud isevoolulise õppe (inim-masin) sisu ja õpiväljundid, on tehnoloogiakeskse hariduse puhul küsimuseks juba pikka aega. Artiklis käsitletakse viimati mainitud õpiväljundite formuleerimise, omandamise ja hindamise komplekssust, tutvustatakse terviklikku lähenemist tehnoloogiarikka valdkonna õppekava arendamisel ning kirjeldatakse e-õppe disainimudeli Carpe Diem kasutamist. Artikli empiiriline materjal põhineb IntelTransi projekti tulemustel, kus projekti Eesti-poolne partner oli Tallinna Tehnikakõrgkooli logistikainstituut.

Summary

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aarna, O., Riitsalu, L., & Venesaar, U. (2021). Finantspädevuse kui elukestva õppe võtmepädevuse raamistik. Eesti Haridusteaduse Ajakiri, 9(2), 155–183. https://doi.org/10.12697/eha.2021.9.2.07

Corbo, L., Kraus, S., Vlačić, B., Dabić, M., Caputo, A., & Pellegrini, M. M. (2023). Technovation, volume 122. Coopetition and innovation: A review and research agenda, 2–14. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2022.102624

Ehlers, U. D. (2020). Future Skills – Future Learning and Future Higher Education. Karlsruhe, Germany. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29297-3

ERTRAC – Connected Automated Driving Roadmap, 2019. https://www.ertrac.org/wp-content/uploads/2022/07/ERTRAC-CAD-Roadmap-2019.pdf.

Euroopa Komisjon. Digital Education Action Plan 2021–2027. https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/action-plan.

Euroopa Komisjon. Sustainable & Smart Mobility Strategy. https://transport.ec.europa.eu/document/download/be22d311-4a07-4c29-8b72-d6d255846069_en?filename=2021-mobility-strategy-and-action-plan.pdf.

Haridus- ja Teadusministeerium (2014). Eesti elukestva õppe strateegia 2020. https://www.haridusfoorum.ee/images/haridusstrateegia/Eesti_elukestva_oppe_strateegia_loplik.pdf

Haridus- ja Teadusministeerium (2021). Haridusvaldkonna arengukava 2021–2035. https://kultuurikoda.eu/wp-content/uploads/2020/04/Haridusvaldkonna-arengukava-2021-2035.pdf.

Kurznmann, P, Burkard, F.-P., & Wiedemann, F. (2004). Dtv-Atlas zur Philosophie. Tõlkinud Kivi, R., Kivimäe, M., Valt, L., & Udam, H. A ja O taskuteatmik. Filosoofia. Eesti Entsüklopeediakirjastus 2004, lk 187.

Leijen, Ä., & Pedaste, M. (2017). Uurimisprojekti "Süstemaatiline kirjanduse ülevaade õpikäsituse nüüdisaegsuse hindamiseks sobivate mõõtvahendite leidmiseks" raport. Tartu Ülikool. https://www.academia.edu/78433747/.

Munna, A. S., & Kalam, M. A. (2021). Application of theories, principles and models of curriculum design: A literature review. International Journal of Multidisciplinary and Current Educational Research, 147–153. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED610962.pdf.

Prøitz, T. S. (2013). Conceptualisations of learning outcomes in education – An exporative cross-case analysis of policymakers, teachers and scholars, 21–22. University Oslo. https://www.academia.edu/11365503.

Riigi Teataja. Kutseseadus (2019). https://www.riigiteataja.ee/akt/12974050.

RiTo (2022). Hariduseusk võiks saata eestlaste elukaart ka sellel sajandil. Riigikogu Toimetised 46/2022, 16–17.

Salmon, G. (2020). Module Carpe Diem Learning Design: Preparation & Workshop. Carpe Diem Planning Process – Handbook. https://www.gillysalmon.com/carpe-diem.html.

Salmon, G., Merwe, A., & Schoonwinkel, A. (2020). A "Watershed" for educational transformation: Deployment of Carpe Diem learning design methods in a South African context. Journal of Learning for Development, 7(2), 127–141. https://doi.org/10.56059/jl4d.v7i2.392

Salmon, G., & Wright, P. (2014). Transforming future teaching through ‘Carpe Diem’ learning design. Education Sciences 2014, 4, 52–63. https://doi.org/10.3390/educsci4010052

Soeiro, A., & Falcão, R. (2013). Assessment of Student Learning Outcomes in Engineering Education and Impact in Teaching (pp. 1–8). https://repositorio-aberto.up.pt/bitstream/10216/69986/2/63835.pdf.

Vettori, O., & Gover, A. (2020). Curriculum design: Thematic Peer Group Report. Learning & Teaching Paper #8, European University Association asbl, Brussels. https://eua.eu/downloads/publications/eua%20report%20curriculum%20design_web.pdf.

Published

2024-04-25

How to Cite

Lend, E., Kukk, K., & Kallas, O. (2024). Curriculum development in (information)technology-oriented field. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 12(1), 121–147. https://doi.org/10.12697/eha.2024.12.1.06

Issue

Section

Articles