The suitability of a singing repertoire for children’s vocal range in third-grade music lessons in general education schools

Authors

  • Inna Rüü

DOI:

https://doi.org/10.12697/eha.2024.12.1.09

Keywords:

child’s voice, voice range profile, tessitura, third-grade music textbooks, song repertoire

Abstract

Artikli autori eesmärk on empiiriliselt uurida algkoolilapse lauluhääle omadusi ja varieeruvust ning vaadelda olemasolevate muusikaõpikute repertuaari sobivust. Töö meetodiks on kolmanda klassi õpilaste hääleulatuse profiili mõõtmine, millega on võimalik kindlaks määrata hääle kõrguslik ja dünaamiline ulatus kõigil nootidel. HUP-ide tulemusi võrreldakse muusikaõpikutes kasutusel oleva repertuaari tessiturogrammidega, kus on kokku loetud igale noodikõrgusele vastavate nootide arv laulus. Tulemustest selgub, et Eesti kooli kolmanda klassi muusikaõpikutes leidub piisaval hulgal lastele mugava tessituuriga laule, kuid osale lastest need hääle eripära tõttu ei sobi. Hea lahendus on see, kui õpetaja kasutab muusikatunnis rohkem relatiivses süsteemis kirjutatud laule ja mudellaule, mis on oma tessituuride poolest vähem mahukad.

Summary

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anier, K., & Muldma, M. (2012). Muusikamaa. Kolmanda klassi muusikaõpik. Koolibri.

Böhme, G., & Stuchlik, G. (1995). Voice profiles and standard profile of untrained children. Journal of Voice, 9(3), 304–307. https://doi.org/10.1016/S0892-1997(05)80238-3

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (2019). Muusikateooria õpik. Helikõrguste tähistamine. https://mt.ema.edu.ee/muusika-elementaarteooria/i-4-helikorguse-tahistamine/.

Gümnaasiumi riiklik õppekava (2011). Riigi Teataja I 2011, 2. https://www.riigiteataja.ee/akt/123042021011?leiaKehtiv.

Härma, K., & Sepp, A. (2014). Laulmine. Teoses K. Kiilu, & A. Sepp (toim), Muusikaõpetuse didaktika. Valik artikleid (lk 90–99). Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia.

Kangron, E. (2020). Üldhariduskooli muusikaõpetus tänapäeval ja tulevikus. Sirp. 17.04.2020. https://sirp.ee/s1-artiklid/c5-muusika/uldhariduskooli-muusikaopetus-tanapaeval-ja-tulevikus/.

Koffi, E. (2020). A comprehensive review of intensity and its linguistic applications. Linguistic Portfolios, 9, Article 2. https://repository.stcloudstate.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1103&context=stcloud_ling.

Lahti, T. (2010). Keskkonnamüra hindamine ja müra leviku tõkestamine. MTÜ Ökokratt.

Lamarche, A. M.-J., Ternström, S., & Pabon, P. (2010). The singer’s voice range profile: Female professional opera soloists. Journal of Voice, 24(4), 410–426. https://doi.org/10.1016/j.jvoice.2008.12.008

Muldma, M. (2002). Музыка – волшебная страна. Учебник- песенник для 3 класса. Koolibri.

Muldma, M. (2013). Музыка – волшебная страна. Учебник для 3 класса. Koolibri.

Pabon, P. (2007). Manual voice profiler, Version 4.0. http://kc.koncon.nl/staff/pabon/OtherActivities/VoiceProfiler/ManualVPjan07.pdf. (Viimati vaadatud 5.09.2023)

Pribuisiene, R., Uloza, V., & Kardisiene, V. (2011). Voice characteristics of children aged between 6 and 13 years: Impact of age, gender, and vocal training. Logopedics Phoniatrics Vocology, 36, 150–155. https://doi.org/10.3109/14015439.2011.569756

Pullerits, M., & Urbel, L. (2008). Muusikaõpik 3. klassile. Avita.

Pullerits, M., & Urbel, L. (2013). Muusikaõpik 3. klassile. Avita.

Põhikooli ja gümnaasiumi riiklik õppekava (2002). Riigi Teataja I 2002, 20, 116. https://www.riigiteataja.ee/akt/12888846.

Põhikooli riiklik õppekava (2023). Riigi Teataja I 2023, 5. https://www.riigiteataja.ee/akt/108032023005.

Päts, R. (1962). Muusikaline kasvatus üldhariduslikus koolis. Eesti Riiklik Kirjastus.

Päts, R., & Kaljuste, H. (1969). JO-LE-MI. Laulik I–II klassile. Käsiraamat õpetajatele. Valgus.

Päts, R. (1989). Muusikaline kasvatus üldhariduskoolis. I. osa. Valgus.

Päts, R. (1993). Muusikaline kasvatus üldhariduskoolis. II. osa. Koolibri.

Schneider, B., Zumtobel, M., Prettenhofer, W., Aichstill, B., & Jocher, W. (2010). Normative voice range profiles in vocally trained and untrained children aged between 7 and 10 years. Journal of Voice, 24(2), 153–160. https://doi.org/10.1016/j.jvoice.2008.07.007

Schutte, H. K., & Seidner, W. (1983). Recommendation by the Union of European phoniatricians (UEP): Standardizing voice area measurement/phonetography. Folia Phoniatr, 35, 286–288. https://doi.org/10.1159/000265703

Sepp, A. (2014). Muusikaõpetaja rollist üldhariduskoolis. Teoses K. Kiilu, & A. Sepp (toim), Muusikaõpetuse didaktika. Valik artikleid (lk 32–38). Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia.

Siupsinskiene, N., & Lycke, H. (2011). Effects of vocal training on singing and speaking voice characteristics in vocally healthy adults and children based on choral and nonchoral data. Journal of Voice, 25(4), 177–189. https://doi.org/10.1016/j.jvoice.2010.03.010

Sundberg, J. (1995). Õpetus muusikahelidest. Scripta Musicalia.

Thürmer, S (1988). The tessiturogram. Journal of Voice, 2(4), 327–329. https://doi.org/10.1016/S0892-1997(88)80025-0

Wuyts, F. L., Heylen, L., Mertens, F., De Bodt, M., & Van de Heyning, P. H. (2002). Normative voice range profiles of untrained boys and girls. Journal of Voice, 16(4), 460–465. https://doi.org/10.1016/S0892-1997(02)00120-0

Wuyts, F. L., Heylen, L., Mertens, F., Du Caju, M., Rooman, R, Van de Heyning, P. H., & De Bodt, M. (2003). Effects of age, sex, and disorder on voice range profile charecteristics of 230 children. The Annals of Otology, Rhinology & Laryngology, 112(6), 540–548. https://doi.org/10.1177/000348940311200611

Published

2024-04-25

How to Cite

Rüü, I. (2024). The suitability of a singing repertoire for children’s vocal range in third-grade music lessons in general education schools. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 12(1), 202–229. https://doi.org/10.12697/eha.2024.12.1.09

Issue

Section

Articles