Õpianalüütika kontseptuaalne raamistik ja selle rakendatavus Eesti kontekstis
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2015.3.2.08Märksõnad:
õpianalüütika, xAPI, avatud arhitektuur, uurimuspõhine disain, digitaalne õppevara, digitaalsed õpikeskkonnad, avatud massikursusedKokkuvõte
Õpianalüütika on valdkond, mis areneb kiiresti ülikoolides ning on jõudmas ka üldhariduskoolidesse. Õpianalüütika võimaldab haridusuuringute raames kasutada veebipõhiste keskkondade kogutavaid avatud andmeid tõenduspõhiste otsuste tegemiseks (nt õppekavade või hariduspoliitiliste algatuste planeerimisel). Artikli eesmärk on välja pakkuda Eesti konteksti arvestav õpianalüütika kontseptuaalne raamistik, tuginedes kolme veebipõhise tarkvaralahenduse õpianalüütika mooduli arendusuuringutele. Uuringu empiiriline andmestik kogutakse uurimuspõhise disaini meetodil kasutajaid kaasavate disainisessioonide käigus. Kolme juhtumi analüüsi tulemusel pakutakse artiklis välja ühine õpianalüütika kontseptuaalne raamistik, mille olulised osad on pedagoogiline disain, avatud tehniline arhitektuur, visualiseeringud kasutaja õpianalüütika töölaual õppimiskogemuse tagasisidestamiseks ning õpianalüütikaga seotud eetika- ja privaatsusaspektid.
Allalaadimised
Viited
Buckingham Shum, S. (2012). Learning analytics (UNESCO Policy Brief). Retrieved from http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214711.pdf.
Chatti, M. A., Dyckhoff, A. L., Schroeder, U., & Thüs, H. (2012). A reference model for learning analytics. International Journal Technology Enhanced Learning, 4(5/6), 318–331. doi: http://dx.doi.org/10.1504/IJTEL.2012.051815
Clow, D. (2013). An overview of learning analytics. Teaching in Higher Education, 18(6), 683–695. doi: http://dx.doi.org/10.1080/13562517.2013.827653
Cooper, A. (2014). Learning analytics interoperability – The big picture in brief (An introductory briefing). Retrieved from http://laceproject.eu/publications/briefing-01.pdf.
Dul, J., & Hak, T. (2008). Case study methodology in business research. Amsterdam etc.: Butterworth Heinemann (Elsevier).
Ebner, M., Taraghi, B., Saranti, A., & Schön, S. (2015). Seven features of smart learning analytics – lessons learned from four years of research with learning analytics. eLearning Papers, 40, 51–55.
Eisenhardt, K. M. (1989). Building theories from case study research. The Academy of Management Review, 14(4), 532–550.
Emin-Martínez, V., Hansen, C., Rodríguez-Triana, M. J., Wasson, B., Mor, Y., Dascalu, M., ... & Pernin, J.-P. (2014). Towards teacher-led design inquiry of learning. eLearning Papers, 36. Retrieved from http://oro.open.ac.uk/39353/1/Teacher%20led%20design%20inquiry.pdf.
Ferguson, R. (2012). The state of learning analytics in 2012: A review and future challenges (Report No. KMI-12-01). Knowledge Media Institute. Retrieved from http://kmi.open.ac.uk/publications/techreport/kmi-12-01.
Greller, W., & Drachsler, H. (2012). Translating learning into numbers: A generic framework for learning analytics. Educational Technology & Society, 15(3), 42–57.
Hoel, T., & Chen, W. (2015). Privacy-driven design of learning analytics applications – exploring the design space of solutions for data sharing and interoperability. Paper in workshop Ethics and Privacy for Learning Analytics in the 5th International Learning Analytics and Knowledge Conference.
Laanpere, M. (2013). Pedagogy-driven design of virtual learning environments (Doctoral dissertation). Retrieved from http://e-ait.tlulib.ee/336/1/laanpere_mart.pdf.
Lockyer, L., Heathcote, E., & Dawson, S. (2013). Informing pedagogical action: Aligning learning analytics with learning design. American Behavioral Scientist, 57(10), 1439−1459. doi: http://dx.doi.org/10.1177/0002764213479367
Long, P., & Siemens, G. (2011). Penetrating the fog: Analytics in learning and education. EDUCAUSE Review, 46(5), 31–40. Retrieved from http://www.educause.edu/ir/library/pdf/ERM1151.pdf.
Pardo, A., & Siemens, G. (2014). Ethical and privacy principles for learning analytics. British Journal of Educational Technology, 45(3), 438–450. doi: http://dx.doi.org/10.1111/bjet.12152
Powell, S., & MacNeill, S. (2012). Institutional readiness for analytics. Cetis Analytics Series, 1(8). Retrieved from http://publications.cetis.ac.uk/2012/527.
Verbert, K., Govaerts, S., Duval, E., Santos, J. L., Van Assche, F., Parra, G., & Klerkx, J. (2014). Learning dashboards: An overview and future research opportunities. Personal and Ubiquitous Computing, 18(6), 1499–1514.
Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
##submission.downloads##
Avaldatud
Kuis viidata
Väljaanne
Rubriik
Litsents
Eesti Haridusteaduste Ajakirja autorid nõustuvad allpool esitatud tingimustega.
- Ajakirjas avaldatud artiklitele on tagatud vaba juurdepääs Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 litsentsiga määratud õiguste mahus.
- Autor loovutab ajakirjale tasuta tema poolt loodud artikli varalised õigused, sh õiguse artikli (1) avaldamisele ja levitamisele, (2) üldsusele kättesaadavaks tegemisele ja eksponeerimisele, (3) avalikule esitamisele.
- Autoril on õigus Eesti Haridusteaduste Ajakirja eelneval nõusolekul sõlmida lepinguid kolmandate isikutega publitseeritud artikli säilitamiseks raamatukogu repositooriumis või avaldamiseks raamatu peatükina. Nõudeks on teiseses töös viitamine esmasele allikale, st artiklile Eesti Haridusteaduste Ajakirjas.
- Pärast artikli ilmumist ajakirjas on autoritel lubatud avaldada Internetis (nt oma veebilehel) motiveeritud mahus tsitaate ning levitada linke koos korrektse viitega ajakirjas ilmunud artiklile (vt Open Access).