The ecological perspectives in early language education
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2025.13.2.10aAbstract
Viimase kahekümne aasta jooksul on huvi varasele keeleõppele suunatud teadusuuringute vastu suurenenud. Oma monograafias esitleb Mila Schwartz varasele keeleõppele suunatud ökoloogilist lahenemisviisi, mis kujundab lapse, tema eakaaslaste ja vanemate ning õpetajate suhtlust. Teos pakub sissevaate mitmekeelsetes kodudes ja mitmekeelses keskkonnas kasvavate väikelaste ellu. Varajase keeleõppe sihtrühmaks on kodus, koolieelses lasteasutuses või kogukonnas paralleelselt või järjestikku kaht või enamat keelt omandavad lapsed alates sünnist kuni 6- või 7-aastaseks saamiseni. Monograafiat võib kasutada õppimiseks, teadustööks ja õpetamiseks. Tänu põhjalikele, ajakohastele empiirilistele andmetele ja valdkonnas olulise mõjuga teabele võib kogumik pakkuda erilist huvi paljudele praktikutele, näiteks koolieelsete lasteasutuste õpetajatele ja logopeedidele.
Downloads
References
Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology of human development: Experiments by nature and design. Harvard University Press.
Haugen, E. (2001). The ecology of language. A. Fill & P. Mühlhäusler (Eds.), The ecolinguistics reader: Language, ecology, environment (pp. 57–66). New York: Continuum.
Otto, A. & Cortina-Pérez, B. (2023). CLIL-ing Pre-primary Education. Towards a Holistic Approach to Implement CLIL in Early Childhood Education. A. Otto & B. Cortina-Pérez. (Eds.), Handbook of CLIL in Pre-primary Education (pp. 1–13). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-04768-8_1
Schwartz, M. (2022). Early language education as a distinctive research area. M. Schwartz (Ed.), Handbook of Early Language Education (pp. 1–26). Series Springer International Handbooks of Education. Dordrecht, Netherlands: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-91662-6_1
Van Lier, L. (2010). The ecology of language learning: Practice to theory, theory to practice. Procedia, Social and Behavioral Sciences, 3, 2–6. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.07.005
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors who publish in Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education agree to the following terms:
- This journal provides immediate open access to its content. All the articles are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License.
- Authors grant the journal right of (1) first publication and distribution of the article, (2) making it available to public, (3) public presentation.
- Authors have the right to enter into separate contractual arrangements for posting the article to an institutional repository or publish it in a book with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted to post citations from their work online (e.g. on their website) with an acknowledgement of its initial publication in this journal (see Open Access).