The ecological perspectives in early language education

Authors

  • Mila Schwartz

DOI:

https://doi.org/10.12697/eha.2025.13.2.10a

Abstract

Viimase kahekümne aasta jooksul on huvi varasele keeleõppele suunatud teadusuuringute vastu suurenenud. Oma monograafias esitleb Mila Schwartz varasele keeleõppele suunatud ökoloogilist lahenemisviisi, mis kujundab lapse, tema eakaaslaste ja vanemate ning õpetajate suhtlust. Teos pakub sissevaate mitmekeelsetes kodudes ja mitmekeelses keskkonnas kasvavate väikelaste ellu. Varajase keeleõppe sihtrühmaks on kodus, koolieelses lasteasutuses või kogukonnas paralleelselt või järjestikku kaht või enamat keelt omandavad lapsed alates sünnist kuni 6- või 7-aastaseks saamiseni. Monograafiat võib kasutada õppimiseks, teadustööks ja õpetamiseks. Tänu põhjalikele, ajakohastele empiirilistele andmetele ja valdkonnas olulise mõjuga teabele võib kogumik pakkuda erilist huvi paljudele praktikutele, näiteks koolieelsete lasteasutuste õpetajatele ja logopeedidele.

Full text

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology of human development: Experiments by nature and design. Harvard University Press.

Haugen, E. (2001). The ecology of language. A. Fill & P. Mühlhäusler (Eds.), The ecolinguistics reader: Language, ecology, environment (pp. 57–66). New York: Continuum.

Otto, A. & Cortina-Pérez, B. (2023). CLIL-ing Pre-primary Education. Towards a Holistic Approach to Implement CLIL in Early Childhood Education. A. Otto & B. Cortina-Pérez. (Eds.), Handbook of CLIL in Pre-primary Education (pp. 1–13). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-04768-8_1

Schwartz, M. (2022). Early language education as a distinctive research area. M. Schwartz (Ed.), Handbook of Early Language Education (pp. 1–26). Series Springer International Handbooks of Education. Dordrecht, Netherlands: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-91662-6_1

Van Lier, L. (2010). The ecology of language learning: Practice to theory, theory to practice. Procedia, Social and Behavioral Sciences, 3, 2–6. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.07.005

Published

2025-10-27

How to Cite

Schwartz, M. (2025). The ecological perspectives in early language education. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 13(2), 252–254. https://doi.org/10.12697/eha.2025.13.2.10a

Issue

Section

Book review