Kaasavad haridusstrateegiad kaasava hariduse juhtriigis Uus-Meremaal
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2016.4.2.02Märksõnad:
kaasav haridus, erivajadustega lapsed, diferentseeritud õpe, tasemerühmad, hariduskorraldus, hariduspoliitikaKokkuvõte
1989. aastast alates on Uus-Meremaa haridussüsteemis toimunud mitmed ulatuslikud reformid, mille tulemusena on sellest saanud üks kõige enam detsentraliseeritud süsteeme maailmas. Artiklis analüüsitakse, mil määral vastab Uus-Meremaal toimuv kümnele kaasava hariduse tunnusele, milleks on kontseptsioon, paigutamine, õppekava, hindamine, õpetamine, aktsepteerimine, juurdepääs, toetus, ressursid ja juhtimine. Töös antakse neist komponentidest lühiülevaade, mida illustreeritakse näidetega olukorrast Uus-Meremaal, ja jõutakse järeldusele, et kõigi kümne tunnuse poolest on Uus-Meremaa heal järjel.
Allalaadimised
Viited
Alton-Lee, A. (2003). Quality teaching for diverse students in schooling: Best evidence synthesis iteration (BES). Wellington: Ministry of Education. Retrieved from https://www.educationcounts.govt.nz/__data/assets/pdf_file/0019/7705/BES-quality-teaching-diverse-students.pdf.
Carrington, S., Bourke, R., & Dharan, V. (2012). Using the Index for Inclusion to develop inclusive school communities. In S. Carrington & J. MacArthur (Eds.), Teaching in inclusive school communities (pp. 343–364). Milton: Wiley.
CIA (2015). The world factbook. Retrieved from https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/.
Education Review Office (2010). Including students with high needs. Wellington. Retrieved from http://www.ero.govt.nz/assets/Uploads/Including-Students-with-High-Needs-2010-pdf-with-cover.pdf.
Education Review Office (2015). Inclusive practices for students with special needs in schools. Wellington. Retrieved from http://www.ero.govt.nz/assets/Uploads/Inclusive-practices-for-students-with-special-needs-in-schools.pdf.
Ministry of Education (2007). The New Zealand Curriculum. Wellington. Retrieved from http://nzcurriculum.tki.org.nz/content/download/1108/11989/file/The-New-Zealand-Curriculum.pdf.
Ministry of Education (2009). The national education goals. Wellington.
Ministry of Education (2010a). Review of Special Education 2010 discussion document. Retrieved from http://workbridgeincorporated.virtuozzo.co.nz/OtherDocuments/ReviewOfSpecialEducation_17Mar10.doc.
Ministry of Education (2010b). Through different eyes. Wellington. Retrieved from http://www.throughdifferenteyes.org.nz/.
Ministry of Education (2010c). Success for all - every school, every child: Building an inclusive education system. Wellington. Retrieved from http://www.education.govt.nz/assets/Documents/School/Inclusive-education/SuccessForAllEnglish.pdf.
Ministry of Education (2015). Education counts. Retrieved from https://www.educationcounts.govt.nz/data-services/data-collections/national/boards_of_trustees.
Ministry of Education (nd). BES (Iterative Best Evidence Synthesis) Programme - What works evidence. Retrieved from https://www.educationcounts.govt.nz/topics/BES.
Ministry of Education, Eligibility Unit (2004). The Ongoing and Reviewable Resourcing Schemes guidelines. Wellington.
Mitchell, D. (2014). What really works in special and inclusive education (2nd ed.). Abingdon: Routledge.
Mitchell, D. (2015). Inclusive education is a multi-faceted concept. Center for Educational Policy Studies Journal, 5(1), 9–30.
New Zealand Qualifications Authority (nd). Special assessment conditions. Wellington: David Mitchell. Retrieved from http://www.nzqa.govt.nz/providers-partners/assessment-and-moderation/managing-national-assessment-in-schools/special-assessment-conditions/.
Standards New Zealand (2001). Design for access and mobility - Buildings and associated facilities. Retrieved from http://www.standards.co.nz/assets/Publication-files/NZS4121-2001.pdf.
U.S. Department of Education (2003). Title I – Improving the academic achievement of the disadvantaged. Final Rule, 68 Federal Registry 236.
ÜRO (2008). Convention on the Rights of Persons with Disabilities. New York. Retrieved from http://www.un.org/disabilities/convention/conventionfull.shtml.
##submission.downloads##
Avaldatud
Kuis viidata
Väljaanne
Rubriik
Litsents
Eesti Haridusteaduste Ajakirja autorid nõustuvad allpool esitatud tingimustega.
- Ajakirjas avaldatud artiklitele on tagatud vaba juurdepääs Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 litsentsiga määratud õiguste mahus.
- Autor loovutab ajakirjale tasuta tema poolt loodud artikli varalised õigused, sh õiguse artikli (1) avaldamisele ja levitamisele, (2) üldsusele kättesaadavaks tegemisele ja eksponeerimisele, (3) avalikule esitamisele.
- Autoril on õigus Eesti Haridusteaduste Ajakirja eelneval nõusolekul sõlmida lepinguid kolmandate isikutega publitseeritud artikli säilitamiseks raamatukogu repositooriumis või avaldamiseks raamatu peatükina. Nõudeks on teiseses töös viitamine esmasele allikale, st artiklile Eesti Haridusteaduste Ajakirjas.
- Pärast artikli ilmumist ajakirjas on autoritel lubatud avaldada Internetis (nt oma veebilehel) motiveeritud mahus tsitaate ning levitada linke koos korrektse viitega ajakirjas ilmunud artiklile (vt Open Access).