Kriitiline ja refleksiivne vaade interkultuurilisele haridusele
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2022.10.2.12Abstract
Andreas Jacobssoni ja Fred Dervini Teacher Education for Critical and Reflexive Interculturality (2021) raamatus avatakse mitmekultuurilise hariduse rahvusvaheline kontekst. Autorid kutsuvad üles vaatama mitmetähenduslikku ja poliitiliselt laetud mõistet kriitiliselt ja analüüsivalt. Nad soovitavad vältida sisutühje loosungeid ja häid praktikaid edastavaid valmis retsepte ja rõhutavad allikakriitilisust, et seista vastu desinformatsioonile või infomanipulatsioonidele. Tänase Ukraina sõja foonil on autorite selline käsitlusviis äärmiselt aktuaalne.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2022-11-01
How to Cite
Trasberg, K. (2022). Kriitiline ja refleksiivne vaade interkultuurilisele haridusele. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 10(2), 334–339. https://doi.org/10.12697/eha.2022.10.2.12
Issue
Section
Book review
License
The authors who publish in Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education agree to the following terms:
- This journal provides immediate open access to its content. All the articles are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License.
- Authors grant the journal right of (1) first publication and distribution of the article, (2) making it available to public, (3) public presentation.
- Authors have the right to enter into separate contractual arrangements for posting the article to an institutional repository or publish it in a book with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted to post citations from their work online (e.g. on their website) with an acknowledgement of its initial publication in this journal (see Open Access).