Eessõna

Kliimateadlikkuse edendamine hariduses ja ühiskonnas

Autorid

  • Piia Post
  • Krista Uibu
  • Jaanus Terasmaa

DOI:

https://doi.org/10.12697/eha.2024.12.2.01

Kokkuvõte

Kliimamuutus ja selle mõjud on nüüdisaja üks kesksemaid ja pakilisemaid küsimusi, kuna see puudutab kõiki inimesi ja eluvaldkondi. Tuleb tõdeda, et ehkki kestliku arengu haridust ning kliimamuutuste haridust on peetud maailmas tähtsaks juba 1990. aastate algusest alates, on kliimamuutustega seotud haridus keskendunud pigem reaalteadustele ja sotsiaalseid aspekte ei ole käsitletud või on seda tehtud pealiskaudselt. Kliimamuutuste teemade käsitlemine hariduses on oluline samm, et kasvatada uut põlvkonda, kes mõistab ja suudab lahendada kliimakriisist tulenevaid probleeme. Siinne Eesti Haridusteaduste Ajakirja erinumber toetab seda protsessi, pakkudes uudseid teadmisi ja metoodikaid, mis toetavad kliimateadlikkuse kasvu ja ühiskonna valmisolekut astuda vastu muutustele.

Allalaadimised

Download data is not yet available.

Viited

Annist, A., Plüschke-Altof, B., Vacht, P., Rennit, M., & Plaan, J. (2023). Kliimamure kui inimeste ja keskkonna suhete vahendaja. Sisask, M. jt. (Toim.). Eesti inimarengu aruanne 2023: Vaimne tervis ja heaolu. Eesti Koostöö Kogu.

ERR Novaator. (2023). Grete Arro: Eesti inimene on kestlikult käitudes ohtlikult valiv. https://novaator.err.ee/1608925870/grete-arro-eesti-inimene-on-kestlikult-kaitudes-ohtlikult-valiv.

Jaani, J., & Luisk, Ü. (2010). Läbivad teemad õppekavas ja nende rakendamine koolis. https://www.hm.ee/sites/default/files/documents/2022-06/labivad_teemad_oppekavas_ii.pdf.

PISA (2023). Haridus- ja Teadusministeerium. https://www.hm.ee/pisa.

Turu-uuringute AS (2023). Õpilaste keskkonnateadlikkuse pilootuuring. https://kliimaministeerium.ee/sites/default/files/documents/2024-03/2023%20%C3%95pilaste%20keskkonnateadlikkuse%20pilootuuring_lisaga.pdf

##submission.downloads##

Avaldatud

2024-10-29

Väljaanne

Rubriik

Eessõna

Nende autorite loetumad artiklid

<< < 1 2