Mitmekeelne erivajadusega õpilane koolis. Sissejuhatus käsiraamatusse
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2022.10.2.14Abstract
Käsiraamatu sihtrühmaks on õpetajad, kelle klassis või rühmas õpib laps, kes omandab eesti keelt teise keelena, kuid vajab kaaslastega võrreldes suuremat tuge. Raamat aitab õpetajal paremini mõista keele omandamise raskuste põhjusi erinevat laadi erivajadustega õpilastel ja märgata keelepuuet mitmekeelsel lapsel. Autorid tutvustavad eripedagoogilisi võtteid selliste õpilaste toetamiseks praktiliste näidete ja juhtumite toel.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2022-11-01
How to Cite
Hallap, M., & Padrik, M. (2022). Mitmekeelne erivajadusega õpilane koolis. Sissejuhatus käsiraamatusse. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 10(2), 343–346. https://doi.org/10.12697/eha.2022.10.2.14
Issue
Section
Book review
License
The authors who publish in Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education agree to the following terms:
- This journal provides immediate open access to its content. All the articles are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License.
- Authors grant the journal right of (1) first publication and distribution of the article, (2) making it available to public, (3) public presentation.
- Authors have the right to enter into separate contractual arrangements for posting the article to an institutional repository or publish it in a book with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted to post citations from their work online (e.g. on their website) with an acknowledgement of its initial publication in this journal (see Open Access).