Mõtteid seoses John Hattie ja Gregory Yatesi raamatuga "Nähtav õppimine ja teadus sellest, kuidas me õpime"
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2019.7.2.10Abstract
Artiklis antakse ülevaade raamatus käsitletavatest teemadest. Täpsemalt analüüsitakse mõningaid intrigeerivaid väiteid, nagu "mõistus ei ole loodud õppimiseks", "head teadmised takistavad õpetamist", "õpetaja peaks olema muutuste põhjustaja", mis suunavad lugejat mõtlema. Raamatu tugev külg on ka tekstikastid ja küsimused järelemõtlemiseks. Tegu on vajaliku raamatuga, kuid selleks, et saada põhjalik ülevaade õppimisest ja õpetamisest, on sellele lisaks vaja lugeda teisi raamatuid.
Downloads
References
Bergeron (2017). How to engage in pseudoscience with real data: A criticism of John Hattie’s arguments in Visible Learning from the perspective of a statistician. McGill Journal of Education, 52(1). Retrieved from http://mje.mcgill.ca/article/view/9475/7229.
Brophy, J. (2016). Kuidas õpilasi motiveerida. Käsiraamat õpetajatele. Tallinn: Archimedes. Külastatud aadressil http://eduko.archimedes.ee/files/raamat_veebi.pdf.
Eacott, S. (2017). School leadership and the cult of the guru: The neo-taylorism of Hattie. School Leadership & Management, 37(4), 413–426. https://doi.org/10.1080/13632434.2017.1327428
Kahneman, D. (2017). Kiire ja aeglane mõtlemine. Tallinn: Tänapäev.
Kikas, E., Peets, K., & Hodges, E. V. E. (2014). Collective student characteristics alter the effects of teaching practices on academic outcomes. Journal of Applied Developmental Psychology, 35(4), 273–283. https://doi.org/10.1016/j.appdev.2014.04.004
Pakarinen, E., & Kikas, E. (2019). Child-centered and teacher-directed practices in relation to calculation and word problem solving skills. Learning and Individual Differences, 70, 76–85. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2019.01.008
Peets, K., & Kikas, E. (2017). Teachers’ promotion or inhibition of children’s aggression depends on peer-group characteristics. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 46(6), 848–857. https://doi.org/10.1080/15374416.2015.1079778
Rogers, B. (2008). Taasleitud käitumine. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus.
Rogers, B. (2012). Käitumine klassiruumis. Tõhusa õpetamise, käitumisjuhtimise ja kolleegitoe käsiraamat. Archimedes. Külastatud aadressil https://dspace.ut.ee/handle/10062/40599.
Rømer, T. A. (2019). A critique of John Hattie’s theory of Visible Learning. Educational Philosophy and Theory, 51(6), 587–598. https://doi.org/10.1080/00131857.2018.1488216
Slavin, R. (2018). John Hattie is wrong. Retrieved from https://robertslavinsblog.wordpress.com/2018/06/21/john-hattie-is-wrong/.
Toomela, A. (2016). Kultuur, kõne ja Minu Ise. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus.
Toomela, A. (2017). Minu Ise areng: inimlapsest Inimeseks. Tartu: Väike Vanker.
Võgotski, L. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge: Harvard University Press.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors who publish in Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education agree to the following terms:
- This journal provides immediate open access to its content. All the articles are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License.
- Authors grant the journal right of (1) first publication and distribution of the article, (2) making it available to public, (3) public presentation.
- Authors have the right to enter into separate contractual arrangements for posting the article to an institutional repository or publish it in a book with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted to post citations from their work online (e.g. on their website) with an acknowledgement of its initial publication in this journal (see Open Access).