Mõtteid seoses John Hattie ja Gregory Yatesi raamatuga "Nähtav õppimine ja teadus sellest, kuidas me õpime"

Authors

  • Eve Kikas

DOI:

https://doi.org/10.12697/eha.2019.7.2.10

Abstract

Artiklis antakse ülevaade raamatus käsitletavatest teemadest. Täpsemalt analüüsitakse mõningaid intrigeerivaid väiteid, nagu "mõistus ei ole loodud õppimiseks", "head teadmised takistavad õpetamist", "õpetaja peaks olema muutuste põhjustaja", mis suunavad lugejat mõtlema. Raamatu tugev külg on ka tekstikastid ja küsimused järelemõtlemiseks. Tegu on vajaliku raamatuga, kuid selleks, et saada põhjalik ülevaade õppimisest ja õpetamisest, on sellele lisaks vaja lugeda teisi raamatuid.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bergeron (2017). How to engage in pseudoscience with real data: A criticism of John Hattie’s arguments in Visible Learning from the perspective of a statistician. McGill Journal of Education, 52(1). Retrieved from http://mje.mcgill.ca/article/view/9475/7229.

Brophy, J. (2016). Kuidas õpilasi motiveerida. Käsiraamat õpetajatele. Tallinn: Archimedes. Külastatud aadressil http://eduko.archimedes.ee/files/raamat_veebi.pdf.

Eacott, S. (2017). School leadership and the cult of the guru: The neo-taylorism of Hattie. School Leadership & Management, 37(4), 413–426. https://doi.org/10.1080/13632434.2017.1327428

Kahneman, D. (2017). Kiire ja aeglane mõtlemine. Tallinn: Tänapäev.

Kikas, E., Peets, K., & Hodges, E. V. E. (2014). Collective student characteristics alter the effects of teaching practices on academic outcomes. Journal of Applied Developmental Psychology, 35(4), 273–283. https://doi.org/10.1016/j.appdev.2014.04.004

Pakarinen, E., & Kikas, E. (2019). Child-centered and teacher-directed practices in relation to calculation and word problem solving skills. Learning and Individual Differences, 70, 76–85. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2019.01.008

Peets, K., & Kikas, E. (2017). Teachers’ promotion or inhibition of children’s aggression depends on peer-group characteristics. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 46(6), 848–857. https://doi.org/10.1080/15374416.2015.1079778

Rogers, B. (2008). Taasleitud käitumine. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus.

Rogers, B. (2012). Käitumine klassiruumis. Tõhusa õpetamise, käitumisjuhtimise ja kolleegitoe käsiraamat. Archimedes. Külastatud aadressil https://dspace.ut.ee/handle/10062/40599.

Rømer, T. A. (2019). A critique of John Hattie’s theory of Visible Learning. Educational Philosophy and Theory, 51(6), 587–598. https://doi.org/10.1080/00131857.2018.1488216

Slavin, R. (2018). John Hattie is wrong. Retrieved from https://robertslavinsblog.wordpress.com/2018/06/21/john-hattie-is-wrong/.

Toomela, A. (2016). Kultuur, kõne ja Minu Ise. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus.

Toomela, A. (2017). Minu Ise areng: inimlapsest Inimeseks. Tartu: Väike Vanker.

Võgotski, L. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge: Harvard University Press.

Published

2019-11-01

How to Cite

Kikas, E. (2019). Mõtteid seoses John Hattie ja Gregory Yatesi raamatuga "Nähtav õppimine ja teadus sellest, kuidas me õpime". Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 7(2), 234–242. https://doi.org/10.12697/eha.2019.7.2.10

Issue

Section

Book review