Mõtteid seoses John Hattie ja Gregory Yatesi raamatuga "Nähtav õppimine ja teadus sellest, kuidas me õpime"
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2019.7.2.10Kokkuvõte
Artiklis antakse ülevaade raamatus käsitletavatest teemadest. Täpsemalt analüüsitakse mõningaid intrigeerivaid väiteid, nagu "mõistus ei ole loodud õppimiseks", "head teadmised takistavad õpetamist", "õpetaja peaks olema muutuste põhjustaja", mis suunavad lugejat mõtlema. Raamatu tugev külg on ka tekstikastid ja küsimused järelemõtlemiseks. Tegu on vajaliku raamatuga, kuid selleks, et saada põhjalik ülevaade õppimisest ja õpetamisest, on sellele lisaks vaja lugeda teisi raamatuid.
Allalaadimised
Viited
Bergeron (2017). How to engage in pseudoscience with real data: A criticism of John Hattie’s arguments in Visible Learning from the perspective of a statistician. McGill Journal of Education, 52(1). Retrieved from http://mje.mcgill.ca/article/view/9475/7229.
Brophy, J. (2016). Kuidas õpilasi motiveerida. Käsiraamat õpetajatele. Tallinn: Archimedes. Külastatud aadressil http://eduko.archimedes.ee/files/raamat_veebi.pdf.
Eacott, S. (2017). School leadership and the cult of the guru: The neo-taylorism of Hattie. School Leadership & Management, 37(4), 413–426. https://doi.org/10.1080/13632434.2017.1327428
Kahneman, D. (2017). Kiire ja aeglane mõtlemine. Tallinn: Tänapäev.
Kikas, E., Peets, K., & Hodges, E. V. E. (2014). Collective student characteristics alter the effects of teaching practices on academic outcomes. Journal of Applied Developmental Psychology, 35(4), 273–283. https://doi.org/10.1016/j.appdev.2014.04.004
Pakarinen, E., & Kikas, E. (2019). Child-centered and teacher-directed practices in relation to calculation and word problem solving skills. Learning and Individual Differences, 70, 76–85. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2019.01.008
Peets, K., & Kikas, E. (2017). Teachers’ promotion or inhibition of children’s aggression depends on peer-group characteristics. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 46(6), 848–857. https://doi.org/10.1080/15374416.2015.1079778
Rogers, B. (2008). Taasleitud käitumine. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus.
Rogers, B. (2012). Käitumine klassiruumis. Tõhusa õpetamise, käitumisjuhtimise ja kolleegitoe käsiraamat. Archimedes. Külastatud aadressil https://dspace.ut.ee/handle/10062/40599.
Rømer, T. A. (2019). A critique of John Hattie’s theory of Visible Learning. Educational Philosophy and Theory, 51(6), 587–598. https://doi.org/10.1080/00131857.2018.1488216
Slavin, R. (2018). John Hattie is wrong. Retrieved from https://robertslavinsblog.wordpress.com/2018/06/21/john-hattie-is-wrong/.
Toomela, A. (2016). Kultuur, kõne ja Minu Ise. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus.
Toomela, A. (2017). Minu Ise areng: inimlapsest Inimeseks. Tartu: Väike Vanker.
Võgotski, L. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge: Harvard University Press.
##submission.downloads##
Avaldatud
Kuis viidata
Väljaanne
Rubriik
Litsents
Eesti Haridusteaduste Ajakirja autorid nõustuvad allpool esitatud tingimustega.
- Ajakirjas avaldatud artiklitele on tagatud vaba juurdepääs Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 litsentsiga määratud õiguste mahus.
- Autor loovutab ajakirjale tasuta tema poolt loodud artikli varalised õigused, sh õiguse artikli (1) avaldamisele ja levitamisele, (2) üldsusele kättesaadavaks tegemisele ja eksponeerimisele, (3) avalikule esitamisele.
- Autoril on õigus Eesti Haridusteaduste Ajakirja eelneval nõusolekul sõlmida lepinguid kolmandate isikutega publitseeritud artikli säilitamiseks raamatukogu repositooriumis või avaldamiseks raamatu peatükina. Nõudeks on teiseses töös viitamine esmasele allikale, st artiklile Eesti Haridusteaduste Ajakirjas.
- Pärast artikli ilmumist ajakirjas on autoritel lubatud avaldada Internetis (nt oma veebilehel) motiveeritud mahus tsitaate ning levitada linke koos korrektse viitega ajakirjas ilmunud artiklile (vt Open Access).