Eessõna
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2020.8.1.01Kokkuvõte
Uus EHA erinumber keskendub õpetaja professionaalsuse ja professionaalse arengu temaatikale. Tänapäeval oodatakse professionaalidelt järjepidevat teadmiste ja oskuste uuendamist. See on muutnud arusaama sellest, kes on professionaal. Minevikus oli paljudes valdkondades võimalik omandada peamised erialaoskused ja -teadmised esmaõppe käigus ning pidev erialane enesetäiendamine ei olnud tingimata vajalik. Tänapäeval ei ole selline teguviis enam võimalik. Eeldatakse, et iga professionaal, ka õpetaja, täiendab end kogu ametiaja jooksul. Erinumbri keskmes on ühelt poolt üks konkreetne teema Eesti õpetajate töös – kaasava hariduse põhimõtete tähenduslik rakendamine Eesti kontekstis – ja teiselt poolt märksa laiemad küsimused seoses õpetaja professionaalsuse ja professionaalse arenguga.
Allalaadimised
Viited
Darling-Hammond, L. (1999). Reshaping teaching policy, preparation and practice: Influences on the National Board for Teaching Professional Standards. Washington, DC: AACTE Publications. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED432570.pdf
Mikser, R., Kärner, A., & Krull, E. (2016) Enhancing teachers’ curriculum ownership via teacher engagement in state-based curriculum-making: the Estonian case. Journal of Curriculum Studies, 48(6), 833–855. https://doi.org/10.1080/00220272.2016.1186742
Pedaste, M., Leijen, Ä., Poom-Valickis, K., & Eisenschmidt, E. (2019). Teacher professional standards to support teacher quality and learning in Estonia. European Journal of Education, 54(3), 389–399. https://doi.org/10.1111/ejed.12346
Sachs, J. (2003). Teacher professional standards: Controlling or developing teaching? Teachers and Teaching, 9, 175–186. https://doi.org/10.1080/13540600309373
Simons, R.- R.-J., Ruijters, M. C. P. (2014). The real professional is a learning professional. In S. Billett, C. Harteis, & H. Gruber (Eds.), International handbook of research in professional and practice-based learning. Dordrecht, Springer: Springer International Handbooks of Education. https://doi.org/10.1007/978-94-017-8902-8_35
Westbury, I. (2008) Making Curricula: Why do states make curricula, and how? In: F. M. Connelly, M. F. He and J. Phillion (eds), The Sage handbook of curriculum and instruction. (Thousand Oaks, CA: Sage), 45–65.
##submission.downloads##
Avaldatud
Kuis viidata
Väljaanne
Rubriik
Litsents
Eesti Haridusteaduste Ajakirja autorid nõustuvad allpool esitatud tingimustega.
- Ajakirjas avaldatud artiklitele on tagatud vaba juurdepääs Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 litsentsiga määratud õiguste mahus.
- Autor loovutab ajakirjale tasuta tema poolt loodud artikli varalised õigused, sh õiguse artikli (1) avaldamisele ja levitamisele, (2) üldsusele kättesaadavaks tegemisele ja eksponeerimisele, (3) avalikule esitamisele.
- Autoril on õigus Eesti Haridusteaduste Ajakirja eelneval nõusolekul sõlmida lepinguid kolmandate isikutega publitseeritud artikli säilitamiseks raamatukogu repositooriumis või avaldamiseks raamatu peatükina. Nõudeks on teiseses töös viitamine esmasele allikale, st artiklile Eesti Haridusteaduste Ajakirjas.
- Pärast artikli ilmumist ajakirjas on autoritel lubatud avaldada Internetis (nt oma veebilehel) motiveeritud mahus tsitaate ning levitada linke koos korrektse viitega ajakirjas ilmunud artiklile (vt Open Access).