Eessõna
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2018.6.2.01Kokkuvõte
Eesti Haridusteaduste Ajakirja erinumbri teema on "Ettevõtlikkuse ja ettevõtlusõppe arendamine põhikoolist kõrgkoolini". See erinumber on pisut tavapäratu, kuna kasvatusteadlastele lisaks on kaasatud ajakirja väljaandmisse ettevõtlusõppejõud ja majandusteadlased. Autorite hulgast leiab peale haridusvaldkonna eest põhiliselt vastutavate Tallinna Ülikooli ja Tartu Ülikooli õppejõudude ka õppejõude Tallinna Tehnikaülikoolist, Estonian Business Schoolist ja Eesti Ettevõtluskõrgkoolist Mainor. Eesmärk on neil aga ühine: käsitleda ettevõtte loomise või selle arendamise protsessi kompleksselt, juhtides tähelepanu vajadusele kujundada ettevõtlusõppe kaudu õppijate arusaama ettevõtjast ja ettevõtlikkusest (huvi, hoiakud, innovaatilisus), ettevõttest ja selle majandustegevuse eri külgedest, samuti ühiskonnast.
Allalaadimised
Viited
Bacigalupo, M., Kampylis, P., Punie, Y., & van den Brande, G. (2016). EntreComp: The Entrepreneurship Competence Framework. Luxembourg: Publication Office of the European Union.
Baron, R. A., & Shane, S. A. (2008). Entrepreneurship: A process perspective (2nd ed.). Cincinnati: Thomson South-Western.
European Commission (2018). Recommendation on key competences for lifelong learning. Retrieved from https://ec.europa.eu/education/initiatives/european-education-area/proposalcouncil-recommendation-key-competences-lifelong-learning_en.
Galbraith, J. K. (1967). The new industrial state. New Jersey: Princeton University Press.
Gümnaasiumi riiklik õppekava (2011). Riigi Teataja, RT I, 29.08.2014, 21. Külastatud aadressil https://www.riigiteataja.ee/akt/129082014021.
Kikas, E. (2015). Sissejuhatus üldpädevuste käsitlusse. E. Kikas & A. Toomela (toim.), Õppimine ja õpetamine kolmandas kooliastmes. Üldpädevused ja nende arendamine (lk 63−71). Tallinn: Eesti Ülikoolide Kirjastus.
Kozlinska, I. (2016). Evaluation of the outcomes of entrepreneurship education revisited: Evidence from Estonia and Latvia (Doctoral dissertation). Tartu: University of Tartu.
Kõrgharidusstandard (2008). Riigi Teataja, RT I 2008, 57, 322. Külastatud aadressil https://www.riigiteataja.ee/akt/13099603.
Landström, H. (2013). What makes entrepreneurship "interesting"? Learning from the past. Presentation on the ESU Conference, Lisbon, 22 August 2013.
Mack, O., Khare, A., Krämer, A., & Burgartz, T. (Eds.) (2016). Managing in a VUCA world. Cham et al.: Springer.
Paes, K., Raudsaar, M., & Mets, T. (2014). Ettevõtlusest ja ettevõtlikkusest – Globaalse Ettevõtlusmonitooringu uuring Eestis. Riigikogu Toimetised, 29, 97–115.
Põhikooli ja gümnaasiumi riiklik õppekava (2006). Riigi Teataja, RT I 2002, 20, 116. Külastatud aadressil https://www.riigiteataja.ee/akt/1008388.
Põhikooli riiklik õppekava (2011). Riigi Teataja, RT I, 14.01.2011, 1. Külastatud aadressil https://www.riigiteataja.ee/akt/114012011001.
Wiklund, J., Davidsson, P., Audretsch, D. B., & Karlsson, C. (2011). The future of entrepreneurship research. Entrepreneurship Theory and Practice, 35(1), 1–9. https://doi.org/10.1111/j.1540-6520.2010.00420.x
Õunapuu, K., & Ots, A. (2015). Ettevõtlikkuspädevus. E. Kikas & A. Toomela (toim.), Õppimine ja õpetamine kolmandas kooliastmes. Üldpädevused ja nende arendamine (lk 225−240). Tallinn: Eesti Ülikoolide Kirjastus.
##submission.downloads##
Avaldatud
Kuis viidata
Väljaanne
Rubriik
Litsents
Eesti Haridusteaduste Ajakirja autorid nõustuvad allpool esitatud tingimustega.
- Ajakirjas avaldatud artiklitele on tagatud vaba juurdepääs Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 litsentsiga määratud õiguste mahus.
- Autor loovutab ajakirjale tasuta tema poolt loodud artikli varalised õigused, sh õiguse artikli (1) avaldamisele ja levitamisele, (2) üldsusele kättesaadavaks tegemisele ja eksponeerimisele, (3) avalikule esitamisele.
- Autoril on õigus Eesti Haridusteaduste Ajakirja eelneval nõusolekul sõlmida lepinguid kolmandate isikutega publitseeritud artikli säilitamiseks raamatukogu repositooriumis või avaldamiseks raamatu peatükina. Nõudeks on teiseses töös viitamine esmasele allikale, st artiklile Eesti Haridusteaduste Ajakirjas.
- Pärast artikli ilmumist ajakirjas on autoritel lubatud avaldada Internetis (nt oma veebilehel) motiveeritud mahus tsitaate ning levitada linke koos korrektse viitega ajakirjas ilmunud artiklile (vt Open Access).