Pedagoogilisel praktikal ja kutseaastal osalejate kogemused blogipostituste põhjal
DOI:
https://doi.org/10.12697/eha.2016.4.1.05Märksõnad:
pedagoogiline praktika, kutseaasta, blogi, õpetaja professionaalne arengKokkuvõte
Õpetajakoolitus on viimastel aastatel olnud Eestis suure tähelepanu all. Pedagoogiline praktika ja kutseaasta kui õpetajakoolituse esimesed etapid avaldavad väga suurt mõju üliõpilase isiklikule ja professionaalsele arengule. Seepärast on oluline uurida, mida üliõpilased kogevad oma esmasel kokkupuutel õpetaja elukutsega. Üht võimalust selleks pakuvad hariduslikud blogid, milles käsitletavad teemad võimaldavad jälgida praktikantide ja algajate õpetajate õppimis- ja mõtlemisprotsessi. Uurimuse eesmärk on välja selgitada, millest ja kuidas kirjutavad blogis õpetajakoolituse üliõpilased pedagoogilisel praktikal ja algajad õpetajad kutseaastal. 2010/11. ja 2012/13. õppeaastal korraldatud uuringus osales 243 blogijat. Andmeid koguti blogist, mida õppijad kasutasid praktika või kutseaasta jooksul vabatahtlikult omavaheliseks suhtluseks. Artiklis analüüsitakse saadud tulemusi kvantitatiivselt ning antakse nende põhjal soovitusi pedagoogilise praktika ja kutseaasta korraldajatele.
Allalaadimised
Viited
Agarwal, N., Liu, H., Tang, L., & Yu, P. S. (2012). Modeling blogger influence in a community. Social Network Analysis and Mining, 2(2), 139–162. doi: http://dx.doi.org/10.1007/s13278-011-0039-3
Barone, T., Berliner, D. C., Blanchard, J., Casanova, U., & McGowan, T. (1996). A future for teaching education. Developing a strong sense of professionalism. In J. Sikula (Ed.), Handbook of research on teacher education (2nd ed., pp. 1109–1149). New York: Simon & Schuster Macmillan.
Ben-Peretz, M., & Kupferberg, I. (2007). Does teachers’ negotiation of personal cases in an interactive cyber forum contribute to their professional learning? Teachers and Teaching: Theory and Practice, 13(2), 125–143.
Caires, S., & Almeida, L. S. (2005). Teaching practice in initial teacher education: Its impact on student teachers’ professional skills and development. Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy, 31(2), 111–120. doi: http://dx.doi.org/10.1080/02607470500127236
Caires, S., Almeida, L. S., & Vieira, D. A. (2012). Becoming a teacher: Student teachers’ experiences and perceptions about teaching practice. European Journal of Teacher Education, 35(2), 163–178. doi: http://dx.doi.org/10.1080/02619768.2011.643395
Can, G., & Ozdemir, D. (2006). Blogging in higher education: Theoretical and practical approach. Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, 4(6), 5–13.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). London: Routledge.
Conway, P. F., & Clark, C. M. (2003). The journey inward and outward: A re-examination of Fuller’s concerns-based model of teacher development. Teaching and Teacher Education, 19(5), 465–482. doi: http://dx.doi.org/10.1016/S0742-051X(03)00046-5
Dall’Alba, G., & Sandberg, J. (2006). Unveiling professional development: A critical review of stage models. Review of Educational Research, 76(3), 383–412. doi: http://dx.doi.org/10.3102/00346543076003383
Deng, L., & Yuen, A. H. K. (2013). Blogs in pre-service teacher education: Exploring the participation issue. Technology, Pedagogy and Education, 22(3), 339–356. doi: http://dx.doi.org/10.1080/1475939X.2013.802990
Eisenschmidt, E. (2006a). Õpetaja professionaalne areng ja selle toetamine. Külastatud aadressil http://www.htk.tlu.ee/opah/kontseptsioon/prof-1-areng.doc/view.
Eisenschmidt, E. (2006b). Kutseaasta kui algaja õpetaja toetusprogrammi rakendamine Eestis (doktoritöö). Tallinn: TLÜ Kirjastus.
Eisenschmidt, E. (2006c) (koost.). Kutseaasta rakendamine Eestis. Kutseaasta II etapi seire kokkuvõte 2005/2006. Tallinn: TLÜ Kirjastus.
Findlay, K. (2006). Context and learning factors in the development of teacher identity: A case study of newly qualified teachers during their induction year. Journal of In-service Education, 32(4), 511–532. doi: http://dx.doi.org/10.1080/13674580601025165
Fisher, L., & Kim, D. (2013). Two approaches to the use of blogs in pre-service foreign language teachers’ professional development: A comparative study in the context of two universities in the UK and the US. The Language Learning Journal, 41(2), 142–160. doi: http://dx.doi.org/10.1080/09571736.2013.790130
Fry, S. W. (2007). First-year teachers and induction support: Ups, downs, and in-betweens. The Qualitative Report, 12(2), 216–237.
Fuller, F. F., & Bown, O. H. (1975). Becoming a teacher. In K. Ryan (ed.), Teacher education (pp. 25–52). Chicago, IL: University of Chicago Press.
Haggarty, L., Postlethwaite, K., Diment, K., & Ellins, J. (2011). Improving the learning of newly qualified teachers in the induction year. British Educational Research Journal, 47(6), 935–954. doi: http://dx.doi.org/10.1080/01411926.2010.508513
Kiggundu, E., & Nayimuli, S. (2009). Teaching practice: A make or break phase for student teachers. South African Journal of Education, 29(3), 345–358.
Luik, P., Voltri, O., Taimalu, M., & Kalk, K. (2011). On the use of student teacher blogs during teaching practice. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 11, 165–169. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.01.054
Mapfumo, J. S., Chitsiko, N., & Chireshe, R. (2012). Teaching practice generated stressors and coping mechanisms among student teachers in Zimbabwe. South African Journal of Education, 32(2), 155–166.
Marais, P., & Meier, C. (2004). Hear our voices: Student teachers’ experiences during practical teaching. Africa Education Review, 1(2), 220–233. doi: http://dx.doi.org/10.1080/18146620408566281
Mariko, S. (2011). Student teachers’ reflective journals on teaching practice experiences. Contemporary PNG Studies: DWU Research Journal, 14, 67–83.
Merrill, S. (2006). Is the glass half full of half empty: Newly qualified teachers’ perceptions of their progress at the midpoint of their induction year. Management in Education, 20(2), 29–35. doi: http://dx.doi.org/10.1177/089202060602000208
Mukeredzi, T. G., & Mandrona, A. R. (2013). The journey to becoming professionals: Student teachers’ experiences of teaching practice in a rural South African context. International Journal of Educational Research, 62, 141–151. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2013.07.010
Ozdemir, A. A., & Yildirim, G. (2012). The effects of teaching practice course on professional development of student teachers. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 46, 2550–2555. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.05.520
Poom-Valickis, K. (2007). Algajate õpetajate professionaalne areng kutseaastal (doktoritöö). Tallinn: TLÜ Kirjastus.
Poom-Valickis, K. (2014). Novice teachers’ professional development during the induction year. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 112, 764–774. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1228
Poulou, M. (2007). Student-teachers’ concerns about teaching practice. European Journal of Teacher Education, 30(1), 91–110. doi: http://dx.doi.org/10.1080/02619760600944993
Reiska, E., & Eisenschmidt, E. (koost.) (2008). Kutseaasta IV etapi seire kokkuvõte. Tallinna Ülikool. Külastatud aadressil http://dspace.utlib.ee/dspace;/bitstream/handle/10062/40891/Uld_Kutseaasta2008.pdf?sequence=1.
Rettig, M. A. (2013). Online postings of teacher education candidates completing student teaching: What do they talk about? TechTrends, 57(4), 40–45. doi: http://dx.doi.org/10.1007/s11528-013-0676-7
Rose, S., Spinks, N., & Canhoto, A. I. (2014). Management research: Applying the principles. New York: Routledge.
Schilling, J. (2006). On the pragmatics of qualitative assessments: Designing the process for content analysis. European Journal of Psychological Assessment, 22(1), 28–37. doi: http://dx.doi.org/10.1027/1015-5759.22.1.28
Sim, J. W. S., & Hew, K. F. (2010). The use of weblogs in higher education settings: A review of empirical research. Educational Research Review, 5(2), 151–163. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.edurev.2010.01.001
Sinclair, C., Dowson, M., & McInerney, D. M. (2006). Motivations to teach: Psychometric perspectives across the first semester of teacher education. Teacher College Record, 108(6), 1132–1154. doi: http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00688.x
Sivan, A., & Chan, D. W. K. (2003). Supervised teaching practice as a partnership process: Novice and experienced student-teachers’ perceptions. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 11(2), 183–193. doi: http://dx.doi.org/10.1080/13611260306853
Vavasseur, C. B., & MacGregor, S. K. (2008). Extending content-focused professional development through online communities of practice. Journal of Research on Technology in Education, 40(4), 517–536. doi: http://dx.doi.org/10.1080/15391523.2008.10782519
Vescio, V., Ross, D., & Adams, A. (2008). A review of research on the impact of professional learning communities on teaching practice and student learning. Teaching and Teacher Education, 24(1), 80–91. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2007.01.004
Weber, R. P. (1990). Basic content analysis (2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage Publications.
Õim, O. (2008). Algajate õpetajate professionaalne areng muutustena eneseefektiivsuse tajus (publitseerimata magistritöö). Tartu Ülikool, Tartu.
##submission.downloads##
Avaldatud
Kuis viidata
Väljaanne
Rubriik
Litsents
Eesti Haridusteaduste Ajakirja autorid nõustuvad allpool esitatud tingimustega.
- Ajakirjas avaldatud artiklitele on tagatud vaba juurdepääs Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 litsentsiga määratud õiguste mahus.
- Autor loovutab ajakirjale tasuta tema poolt loodud artikli varalised õigused, sh õiguse artikli (1) avaldamisele ja levitamisele, (2) üldsusele kättesaadavaks tegemisele ja eksponeerimisele, (3) avalikule esitamisele.
- Autoril on õigus Eesti Haridusteaduste Ajakirja eelneval nõusolekul sõlmida lepinguid kolmandate isikutega publitseeritud artikli säilitamiseks raamatukogu repositooriumis või avaldamiseks raamatu peatükina. Nõudeks on teiseses töös viitamine esmasele allikale, st artiklile Eesti Haridusteaduste Ajakirjas.
- Pärast artikli ilmumist ajakirjas on autoritel lubatud avaldada Internetis (nt oma veebilehel) motiveeritud mahus tsitaate ning levitada linke koos korrektse viitega ajakirjas ilmunud artiklile (vt Open Access).